Tinggalkan jejak anda!

Tuesday, May 4, 2010

Ada tiga orang sahabat si A, si B dan si C, yang tinggal
serumah di sebuah apartment setinggi 60 tingkat. Pada suatu
petang setelah tamat bertugas mereka ini telah kembali dari
bertugas untuk pulang ke rumah. Dilihatnya ramai orang sedang
berkerumun di depan lif. Rupanya elektrik padam dan lif tidak
berfungsi....

si A : Macamana ni...rumah kita lak atas sekali?

si B : Aduhhhh...bikin bingung kepala, nak panjat tangga larat
ke..?

si C : Aku rasa baik kita panjat tangga aje...kita pun tak
tahu bila agaknya elektrik ada balik

si A : Aku ada satu idea, kita panjat tangga sambil bercerita,
tapi kita kena bercerita yang sedih aje, sebab kalau kita buat
cerita lawak...kita akan terasa sesak nafas sebab kita
ketawa...biar kita serius dengar cerita.

Mereka pun bersetuju, so mereka mulalah melangkah kaki
memanjat tangga untuk ke tingkat 60. si A mula bercerita....

si A : Aku masa kecil punyalah sedih dalam sejarah
hidupku...aku membesar tanpa bapa, bapaku meninggal semasa aku
dalam kandungan, dari kecil aku....bla bla bla bla bla.....
Punya la sedih mereka mendengar cerita si A hingga meleleh
leleh...sedar tak sedar mereka dah sampai kat tingkat 20.
Mereka berhenti sekejap bukannya kerana penat tapi berhenti
untuk lap air mata...kemudian mereka kembali memanjat sambil
si B pula bercerita....

si B : Sejarah hidup aku lagi sedih, semasa umur aku 5 tahun
kedua ibu bapaku meninggal dalan kemalangan jalanraya...aku
dibesarkan oleh abang sulung ku saja yang pada tu berumur 15
tahun. Abang sulung ku tak bersekolah dan dia bekerja untuk
menyara aku adik beradik seramai 4 orang...bla bla bla
bla......

Sekali lagi mereka bertiga meleleh sedih....punyalah lama
cerita si B dengan tak sedar mereka dah sampai ke tingkat 55.
Hanya 5 tingkat aje lagi... sambil melangkah memanjat tangga
yang ketingkat 56, si C mula menyampuk

si C : Alaaaaaa...korang punya cerita tak sedih lagi...cerita
aku lagi sedihhhh punya.

si A : kau ada sejarah hidup sedih juga ke...?

si C : emmmm...mungkin hari ini dalam sejarah...

si B : cerita aje le...kita dah tinggal 4 tingkat je lagi

si C : aku sedih kerana...KUNCI RUMAH KITA AKU TERTINGGAL
DALAM KERETA.... UWAAAAAA

Moral of the story....jangan anggap sejarah hidup kita yang
paling sedih padahal ada lagi insan lain yang mengalami
sejarah hidup yang lebih pahit.

14 comments:

.::WaNiE::. said...

hikhikhik, dalam kelakar ada yang tersirat

[-suziey-] said...

erkkkk mmg lawak:D

s h e e said...

erkk...penatla cmtu...huhu...

Cik SHiN~JU said...

Salam...
adesss...penat2 naik tangga tertinggal kunci plak?
sadis tu bkn sedih...huhuhu...

Ms MPC here:D said...

wahahahaha.mmgla sedey yer:) erm..nice stowi

faizal said...

patut campak ke bawah je si C tue...lepas campak baru trn balik amik kunci..pas tue naik balik sambil citer dgn penuh kesedihan pasal kematian si C..huhuhuuhhuhu

Uda said...

hehehe.. bukan setakat sedih.. ni dah betul2 malang dah.. patah laa kaki..

Ezad said...

siot je... kunci leh tinggal eh....

Studentslife said...

sedihla *sambil lap air hidung hehe

Wawa~* said...

hahahahahahahaha.... tu mmg sedeyyyyy..... aduuuhhh

Colourful life said...

kesiannya..dah tgal lagi 4 tingkat ja..hehe leh lak kunci tinggal..memang sedih..wakakah

.mek.mizah. said...

hahaha.. kesian. dah tu dorg kene turun balik ke!!! deym..

Sharinginfoz said...

itulah kehidupan kan.....

Pendidikan VS Pengalaman Kerja

belalang hijau said...

citer si C tue mmg yg plg sedih...
wakaka...

Related Posts with Thumbnails