Tinggalkan jejak anda!

Monday, February 22, 2010

Bermula apabila sepasang suami isteri yg baru berkahwin.Mereka berkahwin atas pilihan keluarga.Si suami masih samar tentang latar belakang si isteri.Suatu hari,si suami bertanya pd isterinya,"Sayang pandai masak x?".Maka,si isteri menjawab,"mesti lah saya pandai masak,bang".Kemudian si suami bertanya lagi,"sayang tau masak kari kepala ikan x? Abang nak rasa juga masakan isteri abg nie..".Dengan senyuman yg manis si isteri menjawab,"Tengahari kang balik makan eh,saya masak kari kepala ikan kesukaan abg."

Dipendekkan cerita,bila tiba waktu makan tengah hari,si suami pulang untuk makan, kemudian mereka pun makan bersama2.Semasa makan si suami bertanya,"mana kepala ikannya,sayang?".Si isteri pun menjawab dengan bersahaja,"saya letak banyak kepala ikan tadi,bang"."Awk masak ikan apa?",si suami bertanya."Saya letak kepala ikan bilis,bang".



hahaha..jom kita try buat kari kepala ikan bilis!!

8 comments:

ziha said...

haha.kepala ikan gak tuh..

tricksrex said...

erkkkk..

camne la ghupenye tu..

haha

zoncapriku said...

hahahhaaa...tergelak kejap baca kari kpala ikan bilis...klakar2..

F I T said...

hahaha ntah apa2 a..ni first time dengar lawak gini.. tapikan orang kata makan kepala ikan nanti otak jadi lembap..ye ke?

911 said...

Hahahah... memang terer isteri dia masak. kelakar...

Eyriqazz said...

kari ikan bilis?hik3..buat sambal nasi lemak pun sedap

FatinSyahirah said...

hihik. ikan dah habis kot. ikan bilis je ada. kuikuikui

+akufobia+ said...

mesti rasanya macam haram.haha.

Related Posts with Thumbnails