Tinggalkan jejak anda!

Thursday, February 25, 2010

Ada tiga sahabat, satu kura-kura..satu lagi katak..yang last ulat gongok.Suatu hari kura-kura mengundang dua temannya kerumahnya buat jamuan kecil-kecilan.So..mereka bertiga buat le pesta kecil di rumah kura-kura...Setelah asyik borak, makan, minum and lain-lain... si katak berkata : 'Eh..dari tadi rasanya ada macam benda yang kurang la..korang perasan tak?....Ha ... patut..la rokok dah abis....... '

Kura-kura: 'Iya la..sorryla gua lupa lak standby satu ....beli jer kat warong depan tuh!'
Katak: 'apsal aku plak......kau kan tuan rumah'
Kura-kura: 'ye la.... tapi bertahun la korang nak menunggu....siapa lagi cepat '
Katak: 'so kalau gitu mintak je ulat gongok tolong....
Kura-kura: 'Oh iya ya.. ulat gongok tolong gi jap'
Ulat Gonggok: 'aiya.....korang ajela'
Katak: 'ala ..gi saja la kita orang dah undi kau'

Akhirnya si Ulat gongok pergi juga untuk membeli rokok. Si Katak dan Kura-kura menunggu
......

Lima minit menunggu...si Ulat gongok tak tiba juga...10 minit..20 minit...satu jam...dan sampai tiga jam Ulat gongok masih tak timbul-timbul.

Katak: 'Ulat gongok pegi mana hah tak sampai-sampai..?'
Kura-kura: 'Iye la .. risau jugak, jom kita cari!'
Katak: 'Jom..!'

Bila jer kura-kura buka pintu...Ulat gongok sudah pun berada di depan pintu.

Kura-kura: 'Hah tu pon dia..!'
Katak: '...mana rokoknya..mulut aku dah kering sangat ni..?!'
Ulat Gonggok .: '..apa rokok-rokok...aku jalan pon belom..!!'
Katak: 'Haah tak bergerak lagi ...jadi dari tadi buat apa...?'
Ulat Gonggok .: 'Yeeeeeeeeelaaaaa..korang tak nampak ke ni...aku tak abis lagi
PAKAI KASUT..!!!!!'



cam mana la rupanya kalau betul ulat gonggok pakai kasut...size apa agaknya yg sesuai??

11 comments:

ziha said...

no size kot ulat gonggok..he3

Dak Wan® said...

Kisah seekor ulat gonggok yang mati kerana rokok! Hahaha

Kenzo said...

wah..geli! gambar ni tangkap kat atas moutain ke?

RaMa2UnGU said...

hahaha...penah baca gak sal citer ni...tapi dolu22 masa tadika..ada cerita dlm buku..tp takde la nak g bli rokok...tak sesuai utk kanak22..hahahah

~ ( LayDee_N ) ~ said...

ulat gonggok g shopping kasut.. brapa pasang kasut nak beli ek? hahahha...

Mawar_berduri said...

Eeeeee...geli....
sangat geli tengok benda ni ..huhu

tricksrex said...

aku rase la kalo wujud pon mesti dalam nilai nano saiznye tu.mili la kot.

noor afzan said...

haha..sian lak kat kekura tuh..
harapkan si kaki byk..
susah2..

aNoZ said...

hahaha.. klaka2... aduh.. sumpah klaka! hehehe

telagaburuk said...

saiz x penting sangat...tp takut x cukup je kasut kat kedai.hehe

+akufobia+ said...

pengsan la nak pakaikan kasut ulat gonggok pun.

Related Posts with Thumbnails