Tinggalkan jejak anda!

Friday, April 23, 2010



Kambing dan ayam adalah kawan baik. Mereka berkawan sejak mereka baru dilahirkan lagi.

Pada suatu hari,ayam telah menghiaskan dirinya dengan menyangkut manik-manik yang berkilauan pada setiap helaian bulunya. Tajinya diasah sehingga berkilauan dan berjalanlah ia menuju ke kediaman kambing.

Tiba di kediaman kambing, ayam pun menyapa sahabatnya itu.

Ayam : Kambing, pekabo?

Kambing: Baik. Wah,ayam. Bukan main lagi kau. Kau nak ke mana hensem-hensem ni.

Ayam: Takde ke mana. Sesajalah nak tengok riaksi engko.

Kambing: Tapi kan ayam, macam mana pun ko berhias, ko jalan tetap kaki ayam, kan?

Ayam: Ko kutuk aku ye. Ko pun apa kurangnya.

Kambing: Apa?

Ayam: Nampak macam alim. Bela janggut. Tapi telur nampak...

-----------------------------------
just for fun!!

20 comments:

Eqah Zaque Billetdoux said...

kui2. kemesraan antara sahabat memang ada. hak2

.::WaNiE::. said...

ahahahahahha

RaMa2UnGU said...

hahahahaha..mengong nyeeee

+akufobia+ said...

haha.lun.cah.nya.

Syafiq Kadiran said...

hahaha....
mengong tol....

Syahrul Iman said...

haha..lucah wey..

si[jari] telunjuk said...

hahaha...kalaulah pula kambing & ayam pakai baju.....bayangkanlah...

chris_lim said...

lol good imagination u hv :P

✿bieyra dhamira✿ said...

hahahahhaha//
ngeh3...

nuriz said...

ahahahah!!lawak2 hehe

ajie said...

kelakar

Darkbatman said...

ahahaha... artikel yg menarik.heh

BudakHitam said...

bela janggut tu sunnah..tapi tayang telur?? erk

TUKIRAN said...

nice post...good blog...salam ukhuwah...dan sebagai sarana silaturahim, saya sudah pasang link blog ini diblogroll "sahabat-sahabat ku dimalaysia" disidebar kanan, dibawah follower..tukaran link ya...untuk mempererat tali persahabatan sesama blogger...terima kasih

|| nemo mimosh || said...

hahahha..

tak buley bla..!

Matt said...

hahahar..nice one buddy!!

Zikr the Jalanan Sepi Perantau said...

hehe..jangan diberak sudah kambing tuh..dah la duduk atas

Syuzana said...

lawak la...hahahaha...xbrenti senyum :) :) :)

sugar2 kapas strawberry said...

ahahahahahaha....lawak kot.bc gelak2 terguling nih ;)

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

kahkahkah...lawak laa..
adeh..ilang tensen jap baca lawak ni..

Related Posts with Thumbnails