Tinggalkan jejak anda!

Saturday, April 3, 2010

Cara mustajab nak buat roommate korang jadik
giler.... Insyaallah dengan izin tuhan..

1. Setiap hari Jumaat, pack segala
barang ko dan bagitau kat roommate ko nak balik
kampung. Selepas sejam, balik ke bilik &
terangkan bhw takde org kat rumah. unpack
segala brg ko & pegi tidor.

2. Setiap kali roommate ko balik, jerit
sekuat hati" horee...ko dah balik". lepas tu menari
dlm 5 minit. lepas tu, tenung jam lama2 dan
tanya dia "Sepatutnya ko dah belah dah
skrg"

3. Setiap kali bangun tido, jerit kuat2 "
Tolong, kat mana aku berada ni?" dan lari keliiling
bilik tu. Kemudian, sambung tidor. esoknya, kalo
dia tanya, pura2 tak tahu apa yg dia cakap.

4. Ambil marker, buat bulatan kecil kat
lengan ko. Besarkan bulatan tu setiap hari sambil
berkata "Dah merebak- dah merebak"

5. Beli pepokok bonsai. Bercakap & tidor
dengan pokok tu setiap hari. Selepas
seminggu, bertengkar dgn pokok tu dan
cakap "Aku tak boleh hidup sebilik dengan kau
lagi" sambil keluar & menghempaskan pintu
bilik dgn kuat...Buang pokok tu tapi biarkan
pasu kat situ.

6. Duduk didepan papan chess dua-tiga jam
tanpa buat apa2 atau cakap apa2. lepas tu
cakap, "Siot betul, kalah lagi"

7. Setiap kali roommate ko balik, tutup
lampu dan tidor. lepas dia keluar, bangun dan
menjerit dgn kuat "Horee...". bukak lampu semula.

8. pakai topi kertas. Bila dia balik,
cakap "Selamat Datang ke McDonald.
Boleh saya ambil pesanan anda..." Lepas tu buat
muka bodoh, sambil berkata "Eh, ko rupanya..."

9. Kata kat roommate ko "Ada pesanan penting
untuk ko". Lepas tu buat2 pengsan. Lepas 2-3
jam, bangun dan cakap ko dah lupa pesanan tu.
Kemudian, cakap "Eh...aku dah ingat". Lepas tu
pengsan balik.

10. Bila roommate ko balik, berpura2 tengah
telefon. Caci maki dan menjerit dengan kuat kat
telefon tu. Lepas tu letak telefon dan cakap
kat roommate ko bhw yg telefon tadi adalah mak
dia. Cakap mak dia akan telefon balik.

11. Kalau roommate ko suka gosok gigi kat
sinki, perhatikan sampai habis. Lepas dia habis,
cakap dengan dia bhw kau perlu ajar dia cara
mengosok gigi dengan betul

12. Edarkan risalah ke kawasan kedai/rumah
kedai berdekatan rumah kau. Dalam risalah tu,
nyatakan bahawa roommate ko hilang. Letak
sekali gambar dia dlm risalah tu. Tawarkan
hadiah kepada sesiapa yg menjumpai roommate
ko

13. Bila roommate ko tutup lampu pd sebelah
malam, nyanyi lagu opera sekuat hati. Bila dia
buka balik lampu, buat2 muka bodoh dan
confused.

14. Duduk & renung roommate ko dlm 2-3 jam.
Kalau boleh, bawa member2 sekali sambil makan
kacang & popcorn. Buat macam ko tengah
tengok wayang.

15. Masa roommate ko xde, ambil deodorant
dia. Lepas tu sapukan kat seluruh dinding
bilik. Bila dia balik, puji bahawa bilik berbau
wangi. Lakukan selalu sampai deodorant tu
habis.

16. Kalau roommate ko ada binatang peliharaan,
spt kucing, offer utk beri makan kpd binatang tsbt.
Cepat2 keluarkan botol gam atau minyak rambut
sebelum dia beri persetujuan kpd ko.

18. Sembunyikan seluar dalam/baju dalam ko yg
telah dipakai bawah bantal roommate ko. Bila
dia balik, komplen yg seluar/baju dalam ko
hilang. Toksah nak ngada2 pegi cari kat lain, pegi
straight kat bantal dia. Lepas tu tuduh roommate
ko gila seks...


haha..saya yang baca entry ni pon masih dok gelak2 lagi..
sape la yang empunya petua ni ek...
kalau ada sape2 yang xsuka kat roomate boleh la try
petua2 ni ye..hahaha

10 comments:

.::WaNiE::. said...

hahaha

aku confuse sapa yg gila

hahaha

Yanmie said...

hahahaa..kelakar..patut dedua gila..haha


www.yanmieonline.com

Zikr the Jalanan Sepi Perantau said...

sah!!! memang sah.. hehe :-0

noor afzan said...

lawak ar..
mmg yang buat kerja gila je la yang gila ni..

ASaDa RyutaRo said...

hahahaha... ntah sape la yg akan gila nti..

klu x org yg try tu masuk hospital mental. mesti kena penyepak sulung.. hahaha

Nashays said...

gelak :))

akey87 said...

dua2 jdik gila akhirnya...tp sapa yg gila dulu?? hahaha...sengal!

Steward said...

Lawak betul la.. hahahah.. Last2 dua2 tu masuk hospital.. siapa susah?

Aida Effarina said...

knp no. 17 takde? huhuu

zulkbo said...

salam..
ahhhhh....bunyi macam anda memerlukan bantuan pakai saikologi.. r u okey???

Related Posts with Thumbnails