Tinggalkan jejak anda!

Wednesday, April 14, 2010

Cam ni cerite nye...

Pada suatu hari .. seorang mamat namanya Atan bukan nama sebenar)bercadang nak pegi beli rokok.oleh kerana transport die cume moto jer .. die pon pegila naik moto jer. Tapi mamat ni ade satu hobi.. die ni suke beno bawak moto lelaju. Walaupon jarak kedai tu 100meter jer dari umah die .. maka si Atan ni pon memulakan la pejalanan untuk ke kedai. Sebelom kuar dr umah, mak die pesan "Tan,, bawak moto bebaik. mak rase tak sedap ati jer la .."atan pon menjawab, "ala mak ni .. atan kan superman,takkan ader paper nyer.. lagipon, atan cume nak gi kedai sebelah tu jer.. kannyer jauh sgt pon.."mak die pon menjawab."suke ati ko lah san..".

Kunci moto pon dipulas... vrommmmm(bunyi moto atan) dengan gaya supermannyer atan bergerak dr umah..Tiba2 sampai di suatu selekoh, seekor monyet yang entah dari maner muncul nyer menyergah atan.. apa lagi terperanjat beruk la si atan.. maka dia hilang kawalan ke atas moto nyer dan menyebabkan die terlanggar tiang lampu berdekatan..maka atan pon jatuh terpelanting..dan tidak sedarkan diri..

Secara kebetulan seorang pakcik (boleh jadik pangkat atuk la utk atan) lalu di jalan tersebut..pakcik itu sungguh terkejut..kerana melihat seekor monyet sedang cube mencurik helmet si atan .. lalu pakcik itu menghalau monyet tersebut.. tetapi helmet itu tidak dapat diselamatkan..kerana telah dibawa lari oleh monyet lalu pakcik tu pun pergi kepada atan dan memeriksa jantung dan nadi si atan.. "uihh nampaknye idup lagi budak ni.." tapi alangkah terkejutnya pakcik itu apabila mendapati kepala atan sudah terpusing 180 darjah.

maknanya dah terbalik..dan tanpa bertanya dan berpiki ape2 pakcik tu pon terus membetulkan semula kepala atan dengan menghentap balik ke 180 darjah.tibe2 pakcik itu mendapati atan tidak bernafas lagi.. rupe-rupenye.. korang nak tau? Atan memakai jeket kulitnye terbalik.. so memangla kepala die cam pusing ke belakang.. maka dengan tidak bersalahnya atan mati di tangan pakcik tersebut.. moral citer nie jgn pakai jaket terbalik...

sekian..

4 comments:

.::WaNiE::. said...

hahah tak pasal2 mati

*~ eLiEnZ 87 ~* said...

kuatnye pakcik tu pusing kn pale si atan~ huuu

+akufobia+ said...

eh,pergi kedai dekat pun pakai jaket ke?power betul.

+akufobia+ said...

haha.boo pakcik.

Related Posts with Thumbnails