Tinggalkan jejak anda!

Sunday, April 18, 2010

Di suatu pagi yang ceria datanglah seorang jurujual ke sebuah rumah surirumah yang pada masa tu tengah sibuk mengemas rumah beliau. "Selamat pagi puan. Mengemas nampak? Wah.. nampaknya saya datang tepat pada waktunya. Di sini saya nak perkenalkan sebuah vacuum cleaner serba guna syarikat kami. Ianya boleh menghilangkan segala kotoran di lantai, dinding mahupun syiling."

Tanpa berlengah, si jurujual tu pun masuk ke dalam rumah suri rumah tadi dengan semangat berkobar kobar utk mendemonstrationkan vacuum cleaner keluaran syarikatnya. "Baiklah... vacuum
cleaner serba guna ini mampu mengbersihkan segala jenis kotoran. Habuk mahupun jenis cecair.Baiklah, puan tidak percaya? Mari saya buktikan!!! Di sini saya ada beberapa keping kaca dan beberapa jenis kotoran lain yang tak mungkin boleh dibersihkan oleh vacuum cleaner yang lain. Baiklah... Kita taburkan di sini. Haa... itu tong sampah puan ker? Baiklah, mari kita taburkan sampah samrap di sini. Takper, banyak pun takper, nanti puan pasti terkejut dengan resultnyer!!!" Si surirumah tu cuma merenung jek kelakuan jurujual tadi. "Baiklah, puan ader kicap tak? Boleh saya letakkan sekali sebagai ganti kotoran cecair..." Setelah lama berdiam diri, si surirumah itu pun mula bersuara,"Ada... kicap nak tak? Sirap ker? Sos tiram ker?" "Takper puan, lagi banyak lagi bagus. Ini boleh meyakinkan lagi kepercayaan puan terhadap produk kami ini..." Maka bermacam macam kotoranlah mereka longgokkan ke atas karpet surirumah tu.. "Okey, langkah pertama yang perlu kita buat ialah menyambung plug vacuum cleaner ini ke soket yang terdekat dan.... ehhh... puan, mana soketnya...???" "HAAAAA!!! Mana soketnyer!!!!

Amboi, sesuka ati jek masuk umah orang, tak mintak izin pastu kotorkan pulak permaidani aku yang baru aku beli nie. Tak nampak ke kita tengah berkemas nie? Kita nie baru jek pindah sini encik oii... Letrik pun tak masuk lagik... haaa... Apa lagi? Buktikan ler kemampuan vacuum cleaner serba guna korang tu... Bagus sangat ker???"

Pengajaran: Jangan masuk umah orang sesuaka ati, usyar ler line dulu... jangan membabi buta jek... hehehe


15 comments:

atoyis said...

huwaaa..cam ner nk bersihkan tu..baru beli plak tu

.sweet-ants. said...

hahahaha kelakar laa..
bodo pnyer jurujual..yg tuan umh asal kasi je dia taunag kotoran tu klu xde letrik?

.sweet-ants. said...

hahahaha kelakar laa..
bodo pnyer jurujual..yg tuan umh asal kasi je dia tuang kotoran tu klu xde letrik?

Mario said...

wahaha...takde letrik camaner dia bole masuk umah tu...mesti belum ada cf lagi...hahaha
saje komen buat2 tak faham...hehe
tapi kelakar la...huhu

Matt said...

haha padan muka dia, mintakla permisi dulu len kali, ni buat perangai overkonfiden lak..camne nak jual produk camni huhu~

♫♪ Cik Puan Mimi ♫♪ said...

heheh lawak pagi2 hilang ngantuk..

KamiTheBlog said...

mmg sengal..kah44

MissXYZ said...

haha... nasib la ko jurujual...

nas aliff said...

hakhak..
pelangkong je la ngan penyapooo..
hukhuk

+akufobia+ said...

haha.padan muka jurujual tu.

Syahrul Iman said...

ketuk je jurujual tu dgn vacuum cleaner serba guna die tu..haha

Syahrul Iman said...

ketuk je jurujual tu dgn vacuum cleaner serba guna die ..haha

soffya cik bulan said...

hohoho...lawak tol...:P

yAtiE said...

hahahaha
jurujual yg sengal
huhu

p/s : i'm new here..ngee

tqa said...

hahaa.
tuler ~
jual jual jugak.
kalo iye pon bawa bersabar.
kne hormat tuan umah.

hihi.
hye tuan blog.
tompang laloo ye.
JempotDatangKeBlogTqa

Related Posts with Thumbnails